تمام خودروهای عمومی تا دو سال آینده گازسوز می‌شوند

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خبر داد: تا دو سال آینده، تمام خودروهای عمومی گازسوز می‌شوند و در اولین گام ۴۱ خودرو به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دوگانه‌سوز و تحویل شدند.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان، حمید قاسمی‌ده‌چشمه در مراسم رونمائی از این ۴۱ خودرو، با اشاره به اخذ مصوبه شورای اقتصاد در زمینه گازسوز کردن خودروها، اظهار کرد: بعد از این مصوبه دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی عملیاتی شد.

قاسمی با اشاره به اینکه ظرفیت تبدیل خودروها در سال آینده به ۸۰ هزار تا ۱۰۰ هزار خودرو در ماه می‌رسد،‌ تاکید کرد: تا سال آینده به تدریج به ظرفیت دوگانه‌سوز کردن خودروها در کشور افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا کنون قرارداد ساخت ۷۰۰ هزار مخزن سی‌ان‌جی امضا شده است،‌ گفت: ساخت مابقی مخازن نیز بعد از تحویل مخازن سفارشی از سوی سازندگان،‌ از سر گرفته می‌شود.

قاسمی ادامه داد: در خصوص پرداخت وام برای دوگانه‌سوز کردن خودروهای شخصی نیز در حال رایزنی هستیم و در این مورد مصوبه وزیر را گرفته‌ایم.

 معاون مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه استفاده از سی‌ان‌جی موجب کاهش هزینه‌های حمل و نقل خواهد شد، اظهار کرد: به دنبال این طرح گواهی سلامت رانندگان و دارندگان خودروهای عمومی به صورت رایگان انجام که موجب تفاوت در قیمت خودروهای آنها می شود.

وی با اشاره به اینکه قبل از طرح میزان مصرف سی‌ان‌جی ١٩ میلیون مترمکعب بوده، افزود: اکنون مصرف این سوخت پاک به ٢٥ میلیون متر مکعب رسیده است.

  به گفته وی، اجرای این طرح با تکیه بر ١٠٠ درصد توان کارخانجات داخلی انجام می شود.